Doprava

Na základe dlhodobých analýz je potrebné s odborníkmi z Výskumného ústavu dopravného v Žiline pripraviť reálnu koncepciu parkovania v zelených parkovacích domoch tak, resp. podporiť pripravované projekty, aby ste mohli bezpečne zaparkovať v primeranej vzdialenosti od svojho paneláku a pod dohľadom kamier mestskej polície. Vďaka tomuto riešeniu bude zachovaný pôvodný rozsah zelených plôch a tým pádom neprídeme ani o meter pôvodnej zelene. Ide o veľmi citlivú záležitosť, preto musí byť koncepcia rozvoja statickej dopravy predmetom dlhodobých analýz a rozsiahlej verejnej diskusie. O jej finálnej podobe by mali rozhodnúť obyvatelia každej mestskej časti samostatne v tzv. „mini referendách“.

Pri akýchkoľvek rozkopávkach cesty a chodníkov budem presadzovať riešenie, ktorým by sa predišlo neustálemu lepeniu, resp. tzv. látaniu ciest a chodníkov po uložení inžinierskych sietí.

Opravu Žilinských ciest, ktoré sú v podstate permanentne rozbité a posiate výtlkmi a špinou je potrebné udržiavať pravidelnou pre­ven­tív­nou údržbou, systematic­kým plánovaním opráv a okam­ži­tým riešením problémov a nie lepením vždy pred voľbami, či už komunálnymi, alebo tzv. veľkými do Národnej rady Slovenskej republiky.

Koncepčné riešenie parkovania bude úspešné iba vtedy, keď sa s jeho návrhom stotožnia tí, ktorých sa týka a preto budem takéto riešenia plne podporovať.

BUDEM PRESADZOVAŤ:

  • pripravované a nové projekty, aby ste mohli bezpečne zaparkovať v primeranej vzdialenosti od svojho paneláku a pod dohľadom kamier mestskej polície
  • koncepčné riešenie parkovania, ktoré bude úspešné iba vtedy, keď sa s jeho návrhom stotožnia tí, ktorých sa týka a preto budem takéto riešenia plne podporovať
  • aby sa pri akýchkoľvek rozkopávkach ciest a chodníkov predišlo neustálemu dielčiemu lepeniu, resp. tzv. látaniu, po uložení inžinierskych sietí, ale aby sa daný úsek zrealizoval, ako jeden celok
  • zavedenie zmluvnej povinnosti firiem, opraviť cestu minimálne v polovičnom profile a chodník v celom profile, táto zmluvná povinnosť by mala byť automaticky zadefinovaná v rámci roz­kopového povolenia
  • spustenie pilotného projektu, „BEZPEČNÉ ZASTÁVKY MHD“, najmä v okolí škôl a škôlok, aby sa do budúcnosti eliminovali následky podobných tragédii, aká sa stala naposledy v Bratislave, pri ktorej prišlo o život 5 mladých ľudí
  • udržiavanie ciest (Žilinských ciest, ktoré sú v podstate permanentne rozbité a posiate výtlkmi a špinou), je potrebné riešiť pravidelnou pre­ven­tív­nou údržbou, systematic­kým plánovaním opráv a okam­ži­tým riešením problémov a nie lepením vždy pred voľbami, či už komunálnymi, alebo tzv. veľkými do Národnej rady Slovenskej republiky
  • masívne koncepčné a urýchlené riešenie opravy mostov a ciest v celom kraji, ktoré sú v katastrofálnom, resp. kritickom stave
  • spustenie efektívnej a najmä funkčnej integrovanej dopravy nielen v meste Žilina, ale v celom Žilinskom kraji s logickým nastavením spojov v spolupráci s obcami a mestami a iné.